FAQ

Her kan du se en liste over de oftest stillede spørgsmål

Vi har samlet de oftest stillede spørgsmål, så du kan finde svar på det meste. Vi opdaterer listen løbende, så vi bedst muligt kan hjælpe.

Hvordan sletter man alle målinger på BM 85?

Min AS 80 vil ikke synkronisere, efter at være løbet tør for strøm

Må jeg folde eller krølle min varmepude?

Må jeg skifte ledning på mit varmeprodukt?

Hvornår må jeg pakke mit varmeprodukt væk?

Min smartphone/tablet vil ikke oprette forbindelse til min BF 700

“Dine tidsindstillinger stemmer ikke overens med servertiden”

Hvorfor vil mine enheder ikke kommunikere, selvom Bluetooth er aktiveret?

Hvorfor vejer min vægt for meget (eller for lidt)?

Hvorfor viser Tanita BC545N og Tanita RD953 forskellige resultater?

Hvorfor vil min BF700 ikke genkende mig mere?

Hvorfor viser min BF700 FULL på displayet?

Hvordan sletter man alle målinger på BM 85?

For at slette alle målinger på apparatet, kan man følge brugervejledningen. For at slette samtlige målinger, skal man huske at blodtryksmåleren skal være slukket, før man følger dette udpluk fra brugsvejledningen:

1. Hvis du vil slette hukommelsen for den pågældende brugerhukommelse, skal du først vælge brugerhukommelsen

2. Start hentningen af enkeltværdier

3. Hold begge hukommelsestaster M1/M2 nede i 5 sekunder

4. Alle værdier for den aktuelle brugerhukommelse slettes

Det er desuden ikke muligt at slette enkelte måledata.

Min AS 80 vil ikke synkronisere, efter at være løbet tør for strøm

Hvis din AS 80 ikke længere synkroniserer din data, efter at være løbet tør for strøm, skal du blot fjerne apparatet i HealthManager og synkronisere igen.

Følg disse steps:

• Gå ind i indstillinger

• Under mine enheder, vælger du AS 80

• I bunden at den følgende side, trykker du ‘Fjern apparat’

• Herefter skal du trykke ‘Tilføj apparat’

• Vælg AS 80

• I bunden at den følgende side, trykker du ‘Fortsæt’

• Følg nu guiden i appen, for at synkronisere igen

Din AS 80 er nu forbundet med enheden igen, og du vil kunne se at klokkeslættet passer på din AS 80 igen og data er igen tilgængelig på telefonen.

OBS! Husk at have aktiveret Bluetooth på telefonen og sørg for at der ikke er andre telefoner/enheder i nærheden, med Bluetooth aktiveret.

Må jeg folde eller krølle min varmepude?

Nej, hvis du folder eller krøller varmepuden, går den i stykker. Beurers BSS sikkerhedssystem er en sikring, som afbryder elektriciteten til varmepuden hvis varmetrådene i varmepuden får et knæk eller bliver foldet, så der opstår for meget varme. I disse tilfælde vil puden holde op med at virke.

Der er 3 vigtige ting, som man skal være opmærksom på under brugen af en varmepude:

• Varmepuden må ikke krølles eller foldes under brug

• Ledningen må ikke krølles eller komme i klemme

• Varmepuden må ikke tildækkes uden opsyn

Den må ikke foldes, vrides eller siddes på, så puden krøller. Grunden til dette er, at når trådene i varmepuderne kommer i kontakt med hinanden (under vrid, fold eller krøl) så opstår der en brandfarlig situation. For at sikre brugeren at den ikke går i brand, så kortslutter puden.

Her ses et eksempel på en varmepude, som er blevet foldet og derfor holdt op med at virke:

Må jeg skifte ledning på mit varmeprodukt?

Man må ikke skifte eller bytte rundt på ledningerne mellem nye og gamle varmeprodukter.
Hvis der er sket en kortslutning inde i sengevarmeren, springer den fejlstrømssikring, som er integreret i regulatoren (ledningen). Hvis man får en ny sengevarmer og sætter den nye regulator til den kortsluttede sengevarmer, springer fejlstrømssikringen i den nye regulator.

Hvornår må jeg pakke mit varmeprodukt væk?

Når produktet er varmt er elektroderne mere skrøbelige end når de er afkølet. Derfor må man først folde produktet sammen når det er koldt. Vi anbefaler at man lader produktet køle af i minimum 15 minutter efter endt brug før at man folder det sammen.

Dette er gældende for varmepuder, sengevarmere, varmeplaid og fodvarmere.

Min smartphone/tablet vil ikke oprette forbindelse til min BF 700

BF 700 er en ret følsom vægt og det er vigtigt at tilslutningen foregår på den helt rigtige måde.
Hvis du har forsøgt et par gange og ikke kan få det til at virke, bør du følge nedenstående guide:
 

1. Slet appen og genstart din telefon

2. Tænd telefonen og hent appen igen

3. Tryk på ”reset” knappen bag på vægten

4. Aktivér Bluetooth – og sørg for at ingen andre enheder i nærheden har Bluetooth aktiveret

5. Start appen og følg denne ”sti”:

➜ Indstillinger

➜ Mine enheder/apparater

➜ Tilføj apparat

➜ Vælg BF 700. Herefter søger appen efter vægten

➜ Vælg vægten (Beurer BF 700 Koblet)

➜ Tilføj nye brugere

➜ Indtast initialer, aktivitetsniveau og følg appens instrukser. Appen vil her bede dig om at træde op på vægten og foretage en måling, så den korrekt kan tildele denne og kommende målinger til din bruger.

Under menuen ”Tilføj nye brugere”, er det muligt at oprette en bruger med initialer, så vægt og app kan kommunikere sammen. Det er herinde brugertilknytningen reelt sker. Hvis man allerede har oprettet en bruger, som det er skrevet her, behøver man selvfølgelig ikke oprette en ny.

“Dine tidsindstillinger stemmer ikke overens med servertiden”

Hvis du oplever at få denne besked, når du bruger din HealtManager app, er der en forkert indstilling på din smartphone. Tjek de generelle indstillinger på smartphonen og særligt indstillingerne for tid/ur. Sørg for at uret tiden er indstillet korrekt på din smartphone. Klokken kan ikke indstilles i HealthManager appen, da den henter klokken fra telefonens tidsindstilling.

Hvorfor vil mine enheder ikke kommunikere, selvom Bluetooth er aktiveret?

Vægte kan som regel kun genkende én Bluetooth enhed af gangen. Derfor er det vigtigt, at kun den enhed som skal bruge vægten, har aktiveret Bluetooth. Hvis andre i husstanden normalt anvender vægten og ikke har deaktiveret Bluetooth, kan vægten ikke finde ud af hvilken smartphone den skal tilsluttes til. Det er vigtigt at andre Bluetooth enheder er deaktiveret eller på afstand af vægten, for at smartphone og vægt kan kommunikere.

Hvorfor vejer min vægt for meget (eller for lidt)?

Dette er generelt for alle vægte. Det man skal tænke på er at vejedelen i vægtene sidder i de små fødder. Vægten skal derfor placeres på en hård, flad overflade, hvor der er minimal vibration, for at sikre en sikker og nøjagtig måling. Dette vil sige, at når man vejer sig går der en fjeder op i foden, som beregner vægten. Fødderne under vægten skal derfor være i vatter alle fire! Hvis de ikke er det, kan en fod f.eks. veje 90 kg (fordi det er den, der er mest vægt på) og en anden af fødderne vejer 55 kg, fordi den næsten ikke rører ved fliserne. Vægten vil så lave en gennemsnitsberegning af informationen fra de 4 vejeceller i fødderne. Det er derfor vægten kan svinge i resultater.

Et godt råd til test: Sæt vægten på en jævn overflade, eks. et køkkenbord. Tænd for vægten og vej noget du ved vejer præcis 1 eller 2 kg, som en pose mel eller sukker.
Sørg altid for at vægten er placeret på et jævn og hårdt underlag – bløde underlag, gamle ujævne trægulve eller skæve fliser med ru overflade duer ikke!

En kropsanalysevægt vil uanset målemetode være brugbar såfremt vægten (kg) er korrekt.

Vi anbefaler at man altid måler sig på samme vægt og på samme tid på dagen. Således vil udviklingen i målingerne være retvisende.

Hvorfor viser Tanita BC545N og Tanita RD953 forskellige resultater?

Der er selvfølgelig forskel på målingerne mellem en segmenteret kropsanalyse og en, der kun måler gennem fødderne. Men Tanita BC545N og Tanita RD953 anvender 2 forskellige BIA frekvenser når de måler. Det er især væskeberegningen der er forbedret i RD901 og RD953. De måler nu væsken både intracellulært og extracellulært, hvilket giver en mere nøjagtig beregning af fedtprocent og de andre målinger. Det er derfor de 2 modeller har vundet bedst i test, som markedets mest nøjagtige vægte.

Hvis den fysiologiske alder svinger meget, kan det skyldes 3 ting:

1. Der er ikke indtastet samme oplysninger og aktivitetsniveau

2. En fysiologisk difference i forhold til kontrolgruppen

3. En forskel i intracellulær/extracellulær væske

En kropsanalysevægt vil uanset målemetode være brugbar såfremt vægten (kg.) er korrekt.
Vi anbefaler at man altid måler sig på samme vægt og på samme tid på dagen. Således vil udviklingen i målingerne være retvisende.

Hvorfor vil min BF 700 ikke genkende mig mere?

BF700 er en personlig vægt, og virker derfor kun sammen med en smartphone hvor App’en Health Manager er installeret og hvor man har lavet en Health Manager bruger. Hvis personer uden tilknytning til vægten står på vægten vil en evt. vejning blive gemt under Unknown Measurements. Denne handling kan gøre så vægten ikke længere kan genkende dig.

Nedenfor har du en kort guide til hvordan du får vægten til at genkende dig igen.

• Åben din HealthManager App

• Gå ind i Indstillinger i appen

• Under Mine apparater/enheder trykker du på BF 700

• Nu søger din telefon efter din vægt

• Tryk på Beurer BF 700 (Koblet)

• De brugere som er lagret på vægten bliver nu vist

• Tryk på din bruger, som er vist med dine initialer

• Tryk på Brugertildeling

• Du skal nu stige på vægten og lave en fuld måling

• Nu vil vægten vise dine initialer på displayet og genkende dig fremover

Hvorfor viser min BF 700 FULL på displayet?

BF 700 har hukommelse til 30 målinger. Denne hukommelse bliver brugt til at gemme målinger den ikke kan tilknytte en bruger. For at slette eller tilknytte disse 30 målinger til en bruger skal du følge nedenstående guide.

• Åben din HealthManager App

• Gå ind i Indstillinger i appen

• Under Mine apparater/enheder trykker du på BF 700

• Nu søger din telefon efter din vægt

• Tryk på Beurer BF 700 (Koblet)

• Tryk på Ukendte målinger

• Sæt flueben ved alle målingerne

• Tryk nu Slet

For at tilknytte målingerne til din bruger skal du blot sætte flueben ved de pågældende målinger du ønsker at tilknytte til din bruger, og trykke Tildel nederst.